Keukenmonteur Anton van Milligen werkt bij Avanti Keukens in Kesteren (onderdeel van DB KeukenGroep). Hij vertelt enthousiast over zijn vak en wat het werk zo mooi maakt.

Anton begon in 2014 als verkoopadviseur bij Avanti. Hierbij zette hij zich in om mensen op een zo goed mogelijke wijze te begeleiden en te adviseren met het uitzoeken van hun droomkeuken. Het werken met z'n handen blijft Anton trekken en daarom kiest hij na 2 jaar voor het montagevak, om ook die kant van het werk te ervaren. Anton: "Bij de montage merk je dat de basis van ons bedrijf écht bij de montage ligt. Dat we zeker op dit vlak tot het uiterste gaan om een tevreden klant te krijgen!". 

“De basis van ons bedrijf ligt in de montage”

Anton vervolgt zijn verhaal: "Kijk, DB KeukenGroep stimuleert iedereen om altijd tot het uiterste te gaan voor onze klanten. Als je dan ziet als keukenmonteur dat een keuken er compleet staat en dat we zo'n enorme waardering krijgen van de klant, dan is dat altijd weer een feestje!". 

Open-sollicitatie

Meer medewerkers aan het woord

Lees meer over verschillende functies en over DB KeukenGroep.

Het is belangrijk om de tijd te nemen om een keuken te zetten, zo geeft Anton aan. "Niet alles snel erin en weer op tijd naar huis. Dan blijf ik liever twee uur langer om zeker te weten dat je een perfect resultaat achterlaat. Deze werkwijze is de basis van de klanttevredenheid van ons bedrijf. Dat je als monteur die extra stap zet: toch nog een keer de waterpas erop en toch nog even iets opnieuw afstellen." Kortom, Anton stopt pas als hij en de klant helemaal tevreden is. 

“Als monteur moet je die extra stap zetten, zo krijg je de hoogste klanttevredenheid”

Als we Anton vragen of hij nog een voorval herinnert uit zijn werk als keukenmonteur, dan diept hij een mooie herinnering op: "Ik en een collega waren eens in een nieuwbouwhuis bezig en die mensen hadden met elke partij die in het huis bezig was gezeur. Slechte communicatie, etc. Toen wij de eerste dag kwamen wilden ze ons eerst niet binnenlaten omdat ze ons nog erg jong vonden, ook al hadden we de nodige ervaring. Maar goed, wij de klant gerustgesteld en aan het werk gegaan. En wat denk je? Toen de keuken er eenmaal stond, kon de klant wel huilen van blijdschap: er was iets in het huis afgerond zonder ruis, zonder gebreken en volop naar tevredenheid. Dat vind ik echt een mooi compliment, eerst mochten we niet naar binnen en aan het einde waren wij de enige 'vakmannen', aldus de klant. Zoiets vergeet ik nooit meer."

Open-sollicitatie

Bekijk vacatures

Benieuwd naar onze openstaande vacatures? Bekijk ze hier.

Tot slot zijn we wel benieuwd hoe Anton tegen zijn werkgever Avanti aankijkt. Hier is hij helder over: "Avanti vindt personeel en klant enorm belangrijk. Als er iets is of je hebt ergens een idee over, wordt je altijd serieus genomen! Avanti wil op een eerlijke manier een tevreden klant en stimuleert ons volop om daar aan te werken. Eerlijk en oprecht gaan we samen voor een 9+. Dat werkt heel fijn."

Anton stapt weer op, de volgende klus wacht. Fluitend loopt hij weg, geen wonder als je zo tevreden bent met het werk en jouw werkgever..