Sinds 2,5 jaar is Marthijs van den Belt bij Arma Keukens en Sanitair in Nunspeet (onderdeel van DB KeukenGroep) werkzaam als Planner / Werkvoorbereider. Hij vertelt graag hoe zijn werkdag eruit ziet en wat hij zo waardeert aan werken bij Arma.

"Iedere verkochte keuken wordt eens gemonteerd", zo begint Marthijs. "Een enkele keer door de klant zelf, maar in het overgrote deel door onze eigen monteurs. In mijn functie als Planner / Werkvoorbereider zorg ik ervoor dat de montage van de keuken bij de klant wordt ingepland en dat alle voorbereidingen op die montage goed zijn uitgevoerd. Zodat mijn collega's keukenmonteurs de keuken op de juiste dag goed kunnen plaatsen."

Bekijk groter
Marthijs-3

“Ik zorg ervoor dat de montage goed voorbereid is”

Marthijs denkt even na en zegt: "Ik heb net uitgerekend dat ik betrokken ben geweest bij de montage van ruim 3500 keukens, in de afgelopen 2,5 jaar. En het mooie is: geen enkele keuken is hetzelfde geweest. Bij elke keuken zit wel 1 of meer uitdagingen die uit de weg gehaald moet worden." Marthijs geeft een voorbeeld: "Elke week hebben we een aantal keukens op de eerste verdieping of hoger, waar een passende oplossing voor gezocht moet worden. Een hijskraan regelen bijvoorbeeld. Dit creatief denken maakt mijn werk mooi."

Open-sollicitatie

Meer medewerkers aan het woord

Lees meer over verschillende functies en over DB KeukenGroep.

Een collega Planner trekt Marthijs even aan de mouw en vraagt of hij een bepaalde klant nog gebeld heeft over haar keuken, die volgende week wordt geplaatst. Samen overleggen ze even. Dit tekent het werk van een Planner, aldus Marthijs: "Het werk is zo dynamisch, heel mooi en uitdagend is dat. Je werkt met veel mensen samen, dus dingen kunnen zo ineens veranderen. Dat bijvoorbeeld een collega zich ziek meldt of dat hij inloopt met de planning. Dan moet ik ervoor zorgen dat de planning weer kloppend wordt. Mooi werk toch?".

Een goede voorbereiding is het halve werk geeft Marthijs aan. "Ik streef naar een 9+ in mijn werk door wat je doet perfect te doen. En altijd vanuit de positie van de klant te denken. Ik stel me dan altijd de vraag: 'hoe ervaart de klant mijn voorstel?'. Dit meedenken met de klant is heel belangrijk voor de klanttevredenheid."

Bekijk groter
Marthijs-4

Het werk is dynamisch en afwisselend, dat blijkt wel. Zijn er zaken die Marthijs in de afgelopen 2,5 jaar heeft meegemaakt die hij niet zo snel vergeet? "Och, zoveel..", lacht Marthijs, "waar zal ik beginnen? Nee, zonder gekheid, je maakt als Planner / Werkvoorbereider veel mee. Eén van de mooiere dingen in het afgelopen jaar was een keuken die in een krappe straat naar de 12e verdieping moest. Een enorme kraan moest op tijd komen vanwege het verkeer en leverde de keuken om 05.00 uur af bij de klant. Prachtig. Dat vergeet je niet snel."

“Als Planner / Werkvoorbereider maak je veel dingen mee”

"Van mijn werkgever Arma Keukens en Sanitair waardeer ik de betrokkenheid en meelevendheid. Zowel van collega's als van leidinggevenden, zij zijn altijd betrokken. Ook is er altijd ruimte voor gesprek en ontwikkeling."

Marthijs staat op en gaat weer aan het werk. Met de telefoon aan het oor, zoals zijn collega's hem zo vaak zien lopen. Even later buldert zijn lach door de gang als hij een collega spreekt. Zo te zien heeft hij schik van z'n werk..